Tuesday, March 30, 2010

Ziarah Progresif&KRJ ke UPM





28 Mac 2010 : Fakulti terakhir kami lawati pada petang itu adalah Fakulti Senibina dan Rekabentuk yang terletak berdekatan dengan kampus induk. Kami solat dan makan tengahari di sana sebelum sesi bersama En. Azizi bin Mohd Ali, salah seorang pensyarah fakulti berkenaan. Pelajar-pelajar diperkenalkan beberapa asas berkaitan senibina dan rekabentuk secara ringkas. Setelah sesi perkenalan, kami di bawa oleh En. Azizi ke tepi tasik berhampiran untuk melakukan sedikit aktiviti kreativiti secara berkumpulan. Pelajar-pelajar diberi tugasan untuk mencipta dan mereka bentuk karya atau model dengan menggunakan bahan semulajadi yang terdapat di sekitar tasik dan sedikit bahan yang dibekalkan seperti surat khabar, tali dan gam. Semua pelajar berganding bahu memerah idea dan kreativiti masing-masing. Kelihatan peserta lawatan sangat seronok dan terhibur dengan aktiviti yang dilakukan. Di akhir sesi, sedikit cenderamata diberikan kepada En. Azizi, tanda penghargaan dari pihak JIM Petaling Jaya.

hehe~ part lain aida n kak syifa'.. xde rajinnya ana nak karang panjang2 camni melainkan tugas formal ;p

Thursday, March 25, 2010

Hijab tersingkap


Apakah makna sebalik ini semua?? kenapa perlu menyorok dik? apa motif nya? kenapa perlu hadir dalam hidup ana dengan cara ini? Ya ALLAH~ jauhkanlah prasangka dari hambaMU ini.. ana xnak dosa free-free je..
dia dapat pahala free2 lantaran prasangkaku..wahai adikku.. carilah cinta ALLAH.. pasak benar2 niatmu itu... engkau layak menjadi wanita solehah..hiasilah peribadimu dengan akhlak terpuji

YA ALLAH~ Engkau dekatkanlah hati adikku ini denganMu... kurniakanlah nur iman dan taqwa padanya.. jadikanlah dia wanita solehah..jauh dari fitnah dunia..
tenang dan damailah adikku *hugs*

ALLAH~ikhlaskanlah hati..hanya padaMu berserah segalanya~

Puji-pujian sokmo utkMu


24 Mac 2010
Alhamdulillah~ ucapan ini lagi diucapkan saban hari..itu lah tanda nikmat kurniaanNya xpernah putus2...ada je Allah nak bagi nikmat pada hambaMu..indah sangat..
Nikmat laptop kukecapi lagi..xiexie..dapat ku meneruskan wasilah ini..
Gunakan terbaik wahai mujahidah fillah...usahakan yang molek2.. untuk pemantapan hati hendaknya.. moga kuat di jalan ini..

alhamdulillah lagi padaMU, selamat submit ICFAS 2010 full paper petang tadi..sebelum pukul 5pm ;) selepas usai sesi rehearsal incik khai utk seminar esok...syukran jiddan Dr.Durriyyah..jasamu wahai pendidikku memang amat besar.. banyak pengorbanan Dr terhadap kami.. pengaliran pahala untukmu yang tidak henti2..
sanggup mengorbankan masa dan tenaga demi anak-anak didikmu... ana yang tengok pun xlarat, kuat sungguh Dr.. hanya Allah yang mampu membalas jasa mu..

semalam (23mac) kami bertiga (bibi, mija & me) ambil test bahasa cina.. entah apa yang dijawab..insyaAllah...lulus hendaknya..hehe~ berbelit2 lidah dibuatnya.. nway sangat best... women hen xihuan xue huanyu..xiexie (^^,)

Sunday, March 21, 2010

MengadapMu ya Robb~


Ku rafa'kan kesyukuran padaMu ya Robb, Yang Maha Penyantun pada hamba2Nya..
Pelbagai bentuk ujian yang diberikan..Kesabaran yang dituntu saban hari..kemanisan yang dikecapi andai dihadapi dengan berserah semata-mata kepadaMu ya Allah. Jangan Kaun pisahkan kami dari rahmat Mu.. dekatkan lah hati kami denganMu.. Nikmat yang Engkau kurniakan, jadikan sebagai wasilah mendekatiMu.. bukannya mendekatiMu untuk memperolehi nikmat itu.. lantas apabila mengecapi terus menjauhkan diri dariMu tanpa diminta... Allah~ andai diri ini terbabas.. lorongkan kembali walau terbabas sedikit pun.. jangan biarkan kami terpelencong entah ke mana-mana.. kukuhkan asas kami.. Hanya Engkau layak memberi segala kekuatan kepada kami...

21 Mac 2010
Alhamdulillah~ selamat menerbangkan diri bersama bonda tercinta..jaga leklok.. itu amanahmu.. insyaALLAh tarbiyyah yang diberikan dilihat dari kaca mata iman..
prasangka hanya solekan syaitan yang sentiasa ingin memporakperandakan anak-anak adam..Ana dah usahakan ingin menghadirkan diri ke sana ;(... Kirim salam pada Rasulullah S.A.W.~ andai diri ini lalai..tegurlah dengan berhikmah..

Laptop ana diberi ujian lagi setelah kesian lama diberi nikmat laptop.. tiba-tiba hang..enggak boleh buka setelah install invivo software dalam kelas qualitative Dr Rohaida...ermmm, dah tau laptop tu xleh tampung, ntah kenapa, excited nak install gak sebab semua orang cam ada...adoiiyaaa~
Ya Allah~ selamatkanlah segala macam dalam laptopku itu..

Thursday, March 18, 2010

masyaAllah~


18 Mac 2010 ~ delay lmbat skit p ofis. beli skinner cmera & charger..
astaghfirullah, Allah perhati je, camne bdak ni handle dat prob.. ;D
alhamdulillah~ dah jupe...dekat je jupe nye..(malu je Allah tgk pusing ketang sekali hamba Dia ni)
dreaming again ;) Hilangkanlah kebimbangan kami ya Allah

Monday, March 15, 2010

15 Mac 2010


alhamdulillah atas kurniaan nikmat Islam dan Iman yang dikurniakan..Smoga kita semua sentiasa diperhati oleh Nya.. Ya!!..betul tu.. kekasih hati kita..Allah S.W.T. =)
sama-sama menuju di medan yang penuh onak duri ini..
ku pohon seribu kemaafan kepada mana-mana pihak yang telah, sedang dan akan ada salah silap ana, tak kira secara terang atau tersembunyi.. diri ini memang banyak khilaf..ana sedar itu..kurangnya iman ana..maaf sangat2..

kehadiran blog ini kot salah ditafsir, bimbang juga mengundang anasir-anasir yang tidak diingini..sebagai rujukan masa depan.. suka duka kehidupan...turun naiknya iman dan ilmu.. menyedarkan diri ini akan tanggungjawab yang diamanahkan..

Ok, syukur padaMu ya ALLah ~ sahabat ana, bukhari03, najiah abd rahman selamat diijabkabulkan pada sabtu baru-baru ini (13032010) dengan pilihanMu ya Allah. First bukharian03. Semoga diberkahi Allah selalu. Kemudian, kami ber-enam ('aishah, milah, jlaa, irah, wani & me) memanjangkan kenduri ke walimah sabrina di losong.. mabruk aidhon ya ukhtiey...sentiasa bahagia dunia dan akhirat..ameenn ;)

Pulang, memakaikan inai kepada ma...tumpang semua kaki&tangan sy juge

Friday, March 12, 2010

tamat~


ujian diberikan tamat. LULUS dengan cemerlang.tahniah kepada berkenaan.semoga mendapat yang selayaknya.Allah merahmatimu.

Ujian diberikan belum tamat. pinggir2 antara lulus n gagal~~itu lah ana =| yang makin tergelincir iman.

Tuesday, March 09, 2010

ziarah


Semalam ziarah my parents ke tempat yang dah lama nak p, tp x p p disebabkan belum ada rezki lg . Ana nak p, namun jasad tiada di sana, insyaAllah hati ana mengiringi bersama. Alhamdulillah selamat sampai dan selamat pulang.. Moga mendapat keberkatan hendaknya.
Maaf la.. xbgtau awal2...better direct than keliru, mengelirukan dan memeningkan kepala yang sedia geliga ni..huhu~ title i got..perompak..ape daa...;p

Selamat membelanjakan diri di Mid brsama cik mija n cik bb
dah lame x beli barang dapur..erkk?? ade dapur ke..huhu;p
Alhamdulillah, hadiah utk bakal pengantin juga berjaya dibeli'in utk pgntin baru kita.. subhanallah...indahnya jodoh pertemuan pernikahan yg bakal berlangsung. Moga diberkahi Allah selalu..ameen

p/s : terpancar kegembiraan di wajah ma & ba'... ku pohon restu dari kalian..doakan anakmu tenang di taman syurga

Sunday, March 07, 2010

;))


Ma cakap kamu budak baik..baik sangat2 ;))

Saturday, March 06, 2010

Sakinah, Mawaddah dah Rahmah


Pasti mafhum kalau sebut 3 perkataan ni kan.. InsyaAllah..sama-sama doakan dikurniakan 3 elemen ni dalam Baitul Muslim kita.. Baitul Mu'min..Ameen Ya Robb~

Pengisian yang diberi oleh Dr Har sgt best... penuh dengan input ditambah pula dengan ilmu kedoktoran yang dimilikinya sebagai seorang pakar sakit puan..memang bermanfaat

Perubahan perlu dari sendiri dulu..usahlah point pasangan kita je nak berubah dulu. Jangan terlalu high expectation to others..

Ar-Rum : 21 --> rujuk molek deh ;)

Tanpa S.A.K.I.N.A.H , Mawaddah dan Rahmah pun xkan mai..
To get S.A.K.I.N.A.H, 3 perkara yang perlu dititikberatkan :

1) Komitmen
2) Kasih Sayang
3) Hubungan

insyaAllah, Sakinah diperolehi sekaligus menarik Mawaddah&Rahmah..ameen *prays*

Mawaddah : awal perkahwinan
Rahmah : akhir perkahwinan (di usia emas.. Rahmah dirasai ketika saling menolong
ketika x berapa sihat, x larat dan lain-lain)

Disamping itu, Dr. HAr juga berkongsi 5 kunci bagi bahasa C.I.N.T.A (ofkos la cinta halal kan^^,))

1) Melalui kata-kata : berdiskusi, sajak, puisi - emel, sms, & mcm2 tekno leni
2) Pemberian hadiah
3) Masa yang berkualiti : spend ur time together (solat jemaah, riadah sesama, ceramah agama hatta ceramah politik sekalipun, baru la balik rumah ada yg x boring coz xtau..heee~)
4) Khidmat bakti
5) Sentuhan fizikal

nway KUNCI S.A.K.I.N.A.H ada pada LELAKI..zaujun kita..para suami.
Maka berdoalah selalu semoga dikurniakan zauj soleh,musleh yang akan mengemudi bahtera hidup demi permata2 hati penyambung dakwah Rasulullah S.A.W Lillahi Ta'ala
InsyaAllah *Ameen*

tibe-tibe


dah terrrcabut td..

Thursday, March 04, 2010

adoii**


Padan muka untuk diri sendiri..kang dah terkena.."ambik, kene sute" --> sesuai utk btg hidung ana. tarbiyyah secara halus...halus ke?? tengokk~ nak memberontak je keje..huhu *astagfirullah* syukran ye ;) ana jahil...tegur la mana yang silap..usah mendiamkan diri..khuatir tak difahami.

Ya Allah Pemilik hati kami.. pemilik iman kami..pemilik taqwa kami..
Perhatikanlah hambaMu yang lemah ini
Agar tidak jatuh ke lembah yang dimurkaiMu
Andai Engkau murka, tiada apalah di dunia ini untuk kami
Peliharakanlah kami, hamba-hambaMu ini~

Wednesday, March 03, 2010

Miley Cyrus - The Climb


I can almost see it
That dream I'm dreaming but
There's a voice inside my head sayin,
You'll never reach it,
Every step I'm taking,
Every move I make feels
Lost with no direction
My faith is shaking but I
Got to keep trying
Got to keep my head held high

There's always going to be another mountain
I'm always going to want to make it move
Always going to be an uphill battle,
Sometimes I'm gonna to have to lose,
Ain't about how fast I get there,
Ain't about what's waiting on the other side
It's the climb

The struggles I'm facing,
The chances I'm taking
Sometimes might knock me down but
No I'm not breaking
I may not know it
But these are the moments that
I'm going to remember most yeah
Just got to keep going
And I,
I got to be strong
Just keep pushing on, cause

There's always going to be another mountain
I'm always going to want to make it move
Always going to be an uphill battle,
Sometimes I'm gonna to have to lose,
Ain't about how fast I get there,
Ain't about what's waiting on the other side
It's the climb (yeah)

There's always going to be another mountain
I'm always going to want to make it move
Always going to be an uphill battle,
Sometimes you going to have to lose,
Ain't about how fast I get there,
Ain't about what's waiting on the other side
It's the climb (yeah yeah ea ea)

Keep on moving
Keep climbing
Keep the faith baby
It's all about
It's all about
The climb
Keep the faith
Keep your faith

Whoa a oh oh

***tQ k.nor ;))***

Nikmat melimpah2~


~lptp~
Alhamdulillah atas kurniaan Allah pada hambaMu. Semoga hambaMu tidak alpa dari medan dakwah.. Tidak hanyut dibuai nikmat yang dikurniakan...Sedar lah wahai hamba.. dirimu diperlukan untuk dakwah..Untuk kerja-kerja Islam.. BUkan mengisi masa lapang dirimu semata-mata..Untuk menghiburkan dirimu bersama rakan taulan..menghiburkan diri sendiri..mengelakkan diri dari amanah besar dirimu... dengan limpahan nikmat yang diberikan..

Biar kekurangan harta, tp hamba penuh dengan kerja dakwah. Biar bukan insan hebat dan dikagumi tapi insan biasa yang mempunyai misi yang hebat. Usahlah dirimu menghabiskan masa ibarat emas yang dikurniakanNya dengan kerja yang sia-sia yakni membuang masa. Walaupun hanya sedetik saat di depan alam maya. Ilmu yang dimilikimu lebih layak untuk dirimu mengislahkan yang lain di samping islah diri sendiri menjadi insan yang hebat di kacamata seorang insan~~




Kekurangan hidup mendekatkan diri padaMu ya ALLAH.. Kesenangan hidup kadang2 membawa hambaMu dibuai mimpi-mimpi indah... Tiada masalah lagaknya.. tiada perkara penting yang perlu dilaksanakan...lebih mencari keselesaan diri.. dan menjauhkan diri dari masalah.. natijahnya tenang yang dimiliki, mengugat kepercayaan..

YA ALLAH~ lorongkan hambaMu di jalan dakwahMU.. Hamba sedar hamba tidak layak (ayat yang tidak enak didengar dan sering digunakan) untuk menyampaikan pengisian yang mantop..yang menusuk kalbu bagi hati-hati yang mati menuju medan juang. TApi hamba guna jugak kalimah itu. Kerana itu lah hamba seadanya.. Sudah beberapa usaha digunakan.. tak menjadi..erm..bukan tak tapi kurang seperti apa yang diharapkan..

InsyaAllah ya Allah..kudoakan hanya Engkau selayaknya yang mampu memberikan terbaik untuk hambaMu.. Usahlah dikuburkan niat asal yang sudah lama diidamkan berlalu begitu sahaja asbab dari keputusan besar yang bakal berlaku dalam hidup ini. Hamba yaqin padaMu ya Robb~ JAuhkanlah krisis keyakinanku padaMu lantaran bisikan syaitan laknatullah + kurangnya iman di hati

Tuesday, March 02, 2010

Tenang wahai mujahidah *hugs*


.:::. Husnuzhon pada الله .:::.

Monday, March 01, 2010

nice~~ comey lote


❤¸¸.•*¨*•♫♪ ❤ (◡‿◡✿)

 

~h@lw@^uZuNun~

My Blog List

.:: our strength ::.

Term of Use

♥♥ iHfazhi||ahi_YahfaZkh♥♥ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino