Tuesday, June 09, 2009

.:: ya ALLAH ~ berilah keKUATan kepada hamba2Mu ::.


Salam’alaik, ana copy dari http://gjada-iniaku.blogspot.com/ kerana ALLAH Ta’ala. Ada hikmah insyaAllah ~ YA ROBB


**********************************************************************
~Bismillah…

~di bwh ialah hasil copy n paste satu sesi perbualan di ym…
~teruskan membaca sehingga habis…

BUZZ!!!
BUZZ!!!
BUZZ!!!

(aku bermonolog)—> eh, ada org buzz…~

kenalan: weh..

kenalan: nk tau 1 cter x

teratai biru: hoho

teratai biru: cite pe?

teratai biru: nk tw

(aku bermonolog)—> saspen la pulak…~

BUZZ!!!

kenalan: xpenting ponk cter n

kenalan: tp sje nk gtau

kenalan: sal status ak

teratai biru: teruskan..

kenalan: ak da single da

(aku bermonolog)—> Alhamdulillah…

BUZZ!!!
BUZZ!!!

teratai biru: teruskan lagi..

kenalan: bia jer

kenalan: ak cube jd kuat

kenalan: n ak rse mcm nk give up

kenalan: ak ckp kt mak n adeq2 y ak ok

kenalan: tp hakikatnyer dorg xtau pe y jd sbnanyer

kenalan: oh Tuhan

kenalan: betapa ak merelakan hidup ak diselubungi kepura2an

teratai biru: hmm

kenalan: ak ngah nangis skang n

(aku bermonolog)—> nangis je…

kenalan: ntah r

kenalan: ak jd lemah gle bla ckp sal bnda n

kenalan: mst ade hikmah

kenalan: ak pcaya

kenalan: ntah r

kenalan: kdg2 ak mengeluh

kenalan: ak persoalkan takdir

kenalan: nape Allah uji ak cmni

kenalan: klu bley, ak da xnk kwn2 ngn mna2 laki da

kenalan: skang n ak jdi BENCI THP PETALA KELAPAN kt ***(nama ikhwan itu)

kenalan: huh

kenalan: aduss

kenalan: ak x sgka rupe2nyer ak akn hadapi mslh cmni

kenalan: d saat ak msih muda tuk knal erti kehidupan

kenalan: ***(nama kwn baik kenalan) tau sme cter

(aku bermonolog)—> Alhamdulillah…

kenalan: die y byk support ak

teratai biru: hmm

teratai biru: ak cuma bule suh ko sabar je

teratai biru: igt Allah byk2

kenalan: xpe

kenalan: mungkin ak y clap

kenalan: terlalu ghairah kejar nikmat dunia

kenalan: smpai ak lupe y ak msih blum layak tuk dpt sme 2

kenalan: ato erti kata len

kenalan: belum masanyer

kenalan: n ak blaja byk benda

kenalan: ak cma nk cri org tuk share

kenalan: ko jgn pk sal ak lak

kenalan: takat n ak waras g

kenalan: ada byk g tggungjwb y belum beres

(aku bermonolog)—> betul tu…

kenalan: ak kna setelkn dlu

(aku bermonolog)—> betul tu…

kenalan: ak cma hrp y ak xkn jd anti laki lak

(aku bermonolog)—> betul tu…

kenalan: huhuhu

kenalan: ko wt xtau j

kenalan: x pyh wt pape

kenalan: xyh cri ***(nama ikhwan itu) pun

(aku bermonolog)—> sekius miii…~

kenalan: lantak r die

(aku bermonolog)—> betul tu…

kenalan: gpun dlm al baqarah;286 ade ckp

kenalan: Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dgn kesanggupannya

(aku bermonolog)—> wow…~

kenalan: ali imran;139

kenalan: jgnla kmu bsikap lemah, dan jgn pla kmu sedih ati, pdhal kmulh org2 y plg tggi darjatnya, jka kmu org2 y beriman

(aku bermonolog)—> wow lagi…~

kenalan: n surah azzumar ;53

kenalan: wahai hamba2ku y tlh melampaui bts, jgnla kmu berputus asa dr nikmat Allah, sesungguhnya Allah akan mengampuni dosa2 hamba2Nya, sesungguhnya Dia y maha pengampun lg maha penyayang.

(aku bermonolog)—> wow lg skali…~

kenalan: ayt2 ni lh y ak bca tiap kali ak rsa lemah y teramat sgt

(aku bermonolog)—> Alhamdulillah…

kenalan: sme bnda y ak wt lintang-pukang

kenalan: ak jd teruk gle

kenalan: alhamdulillah

kenalan: iman senipis kulit bwg ini y selamatkn ak dri wt sumthin y rugi

kenalan: …

(aku bermonolog)—> Alhamdulillah…

(stlh lama menanti)

(aku bermonolog)—> eh, senyap je ni. x mau ym dh ke?

BUZZ!!!

(aku bermonolog)—> ak pulak yg buzz dia…~

Last message received on 6/4/2009 at 10:23 PM

^^^
~pagi ini…
~perbualan benar di telefon (Jepun-Malaysia)

teratai biru:
nk mnta izin ni, nk copy n paste kisah ko dlm blog ak.
Jgn riso, ak x letak nama btl, guna nm samaran.
bule x?

kenalan:
bule je… ko ganti nama ak dgn

‘kenalan’ .
lps ko tulis dlm blog, mnta pembaca2 blog ko bg komen ttg kisah ak. tanya dorg, tindakan ak ni btl ke x?

kenalan:
pastu, pesan kat dorg, x perlulah kita kejar nikmat Allah yg masih belum lagi jd milik kita.

kenalan:
nikmat ‘itu’ mmg ada, cuma belum masanya utk kita nikmatinya…

(aku bermonolog)—> belum masanya?



kenalan:
lagi, pesan kat dorg, kalo kita jatuh cinta kat seseorang, kita kena DENGAR dan TERIMA pendapat org lain, lebih2 lg kwn baik kita. Sebab, tym tu, kita x jd dri kita, tapi kita jd org lain.

kenalan:
ade lagi… kalo nk berkorban, biar berbaloi, nak setia, biarlah pd perkara yg pasti…

kenalan:
ak silap selama ni.

kenalan:
ingat tau, tulis ape yg ak ckp tu…

teratai biru:
ye2. InsyaAllah, ak tulis nnt.

kenalan:
tulis cpt2 tau, pastu, minta pembaca2 blog ko tulis komen. Tanya dorg, ape ak kena wat skang ni?
ak nk baca komen2 dorg tu.

(aku bermonolog)—> uiks…~

teratai biru:
ye2. InsyaAllah… tp ak x jamin ye ade feedback atau x…

kenalan:
ingat tau!

teratai biru:
iye. InsyaAllah…
(aku bermonolog)—> wahai pembaca2 blogku, tolonglah tinggalkan komen pada entri kali ini, kenalan nak baca… ONEGAI ITASHIMASU(MINTA TOLONG BYK2)…~

~ terima kasih…

~ sekian…

nota : perbualan ym di atas ialah totally hasil copy n paste. Tiada sebarang isu edit-mengedit.

p/s : ana copy bulat2 dari blog adik ex-RPKJ Um
http://gjada-iniaku.blogspot.com/2009/06/ak-da-single-da.html
moga ada muhasabah utk diri ini =(

0 comments:

Post a Comment

 

~h@lw@^uZuNun~

My Blog List

.:: our strength ::.

Term of Use

♥♥ iHfazhi||ahi_YahfaZkh♥♥ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino